Nowy wygląd bloga

Już jest !!!

Nowy wygląd bloga, który mam nadzieję będzie bardziej czytelny dla was i dla mnie :) jest już dostępny.

Zapraszam was do odwiedzenia mojej nowej odsłony blogowego pamiętnika storczyka

Zapraszam do zapisania się do mojego newslettera. Zapisując się otrzymacie darmowy poradnik, w którym zawarłam wszystkie problemy, które dotknęły moje storczyki.

Zapraszam również do udziału w konkursach. Dziś został rozstrzygnięty konkurs, w którym do wygrania był storczyk.

NOWY KONKURS

do wygrania zestaw pałeczek nawozowych firmy VILMORIN

http://www.mojstorczyk.pl/konkurs-noworoczny/

24 maja 2013

Podlewanie, nawadnianie, spryskiwanie :)


Więcej ciekawych artykułów również na http://www.mojstorczyk.pl/

Każdy ma swój własny sposób podlewania storczyków. Ja swoją odkryłam metodę prób i błędów. Moja metoda jest dość prosta. Szykuję im kąpiel wodną, która trwa ok 30-40 min, następnie odsączam wodę. Robię to w następujący sposób: ustawiam storczyki na tacy na ok 15 minut, po takim zabiegu jestem pewna, że nadmiar wody został usunięty i roślina nie będzie stała w wodzie. Storczyki podlewam co 10-14 dni, w zależności od wyglądu korzeni. Moje kwiaty są raz dziennie spryskiwane wodą destylowaną, lub odstaną. Spryskuje korzenie, nie kwiaty i liście. Korzenie w doniczce muszą mieć kolor biały. Jak są zbyt zielone tzn, że trzeba przystopować z podlewaniem. Czasami w okresie wiosennym i letnim, wystawiam kwiaty pod strumień deszczu, lub spryskuje je wodą z dużej wysokości rozpylaczem.


Należy również pamiętać aby podczas podlewania nie zalać stożka wzrostu storczyka, który znajduje się na samym środku kwiatka. 

Storczyki podlewam zazwyczaj rano. Niektórzy pytają dlaczego rano, odpowiadam im wtedy, że kwiat podlany rano będzie miał czas na osuszenie zalanych części przed obniżeniem temperatury, co zazwyczaj następuje wieczorem. Podlewany w ten sposób storczyk nie będzie narażony na wszelkiego rodzaju choroby bakteryjne, które w ostateczności mogą doprowadzić do zniszczenia orchidei.

Sposoby podlewania storczyków:

Jak już wcześniej wspomniałam storczyki podlewamy rano, wkładając je do wanny, umywalki lub miednicy z wodą* do całkowitego nasiąknięcia czyli ok 30-40 minut. Następnie wyciągamy z wody i ustawiamy je w miejscu, w którym będą mogły ociec. Taki zabieg powtarzamy w zalezności od potrzeb storczyka, u mnie jest to średnio co 10 - 14 dni

*woda, którą podlewamy storczyki musi być przegotowana i odstana. Nie podlewamy wodą chlorowaną prosto z kranu. Woda nie powinna być też bardzo zimna.