Nowy wygląd bloga

Już jest !!!

Nowy wygląd bloga, który mam nadzieję będzie bardziej czytelny dla was i dla mnie :) jest już dostępny.

Zapraszam was do odwiedzenia mojej nowej odsłony blogowego pamiętnika storczyka

Zapraszam do zapisania się do mojego newslettera. Zapisując się otrzymacie darmowy poradnik, w którym zawarłam wszystkie problemy, które dotknęły moje storczyki.

Zapraszam również do udziału w konkursach. Dziś został rozstrzygnięty konkurs, w którym do wygrania był storczyk.

NOWY KONKURS

do wygrania zestaw pałeczek nawozowych firmy VILMORIN

http://www.mojstorczyk.pl/konkurs-noworoczny/

11 września 2013

Kleistość liści - Tarczniki

Jak już wcześniej pisałam, liście storczyka pokazują nam, jaki jest stan całego kwiatu. Jeżeli nasze liście zaczynają się kleić świadczy to o ich złej kondycji, a dokładniej o inwazji szkodników tzw "Tarczników".

Nie miałam okazji się z nimi spotkać, jednak znając życie, wcześniej czy później będę miala okazje się z nimi zmierzyć. 

Podczas walki z innymi szkodnikami o przyjemnej nazwie"wełnowce" dużo czytałam na temat innych szkodników. Pamiętam że Tarczniki atakują wewnętrzną część liści storczyka, skupiając się zazwyczaj w jednym miejscu. Rozmnażają się dość szybko tworząc lepką powłokę na liściach (podobną do miodu).

Jak z nimi walczyć ? 

Jestem przekonana, że w podobny sposób jak z wełnowcami, czyli należy w pierwszej kolejności odizolować chorego storczyka od pozostałych. Wodą przegotowaną i wata przetrzeć liście orchidei, a następnie zastosować opryski. Podczas walki z wełnowcami robiłam opryski z wody przegotowanej z denaturatem i płynem do naczyń. W tym przypadku lepiej sprawdzi się moczenie waty w roztworze i przecieranie nim liści. Należy pamiętać, że wacik jest jednorazowy i należy go wyrzucić po każdym przetarciu. Jednak jestem pewna, że w sklepie ogrodniczym dostaniemy specjalne preparaty, które w pełni pozwolą nam wyeliminować ten rodzaj szkodnika.

Może się również zdarzyć tak, że Tarczniki wejdą w głąb rośliny. W takim przypadku należy jak najszybciej ją przesadzić do nowego podłoża.

Obym nie musiała się z nimi zmierzyć :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz