Nowy wygląd bloga

Już jest !!!

Nowy wygląd bloga, który mam nadzieję będzie bardziej czytelny dla was i dla mnie :) jest już dostępny.

Zapraszam was do odwiedzenia mojej nowej odsłony blogowego pamiętnika storczyka

Zapraszam do zapisania się do mojego newslettera. Zapisując się otrzymacie darmowy poradnik, w którym zawarłam wszystkie problemy, które dotknęły moje storczyki.

Zapraszam również do udziału w konkursach. Dziś został rozstrzygnięty konkurs, w którym do wygrania był storczyk.

NOWY KONKURS

do wygrania zestaw pałeczek nawozowych firmy VILMORIN

http://www.mojstorczyk.pl/konkurs-noworoczny/

25 czerwca 2013

Doniczki i osłonki :)


Doniczki i osłonki

W każdym poradniku jest napisane, że storczyki z odmiany Phalaenopsis hoduje się w doniczkach przeźroczystych. Sama takich nie posiadam, jednak postanowiłam sprawić swoim orchideom nowe szklane osłonki, które będą przepuszczać promienie słoneczne i pozwolą na przeprowadzenie procesu fotosyntezy. Dzięki niemu korzenie będą w lepszej kondycji.

O osłonkach przeczytacie również tutaj

http://www.mojstorczyk.pl/oslonki-doniczki-cz-1/ 


Należy pamiętać, że storczyki w naturalnym środowisku rosną w konarach drzew mając kontakt z kora a nie z ziemią, dlatego nie należy przesadzać storczyków do doniczek z ziemią, ponieważ spowoduje szybkie uśmiercenie rośliny. Należy wykorzystać odpowiednie podłoże do storczyków, które jest dostępne w sklepach ogrodniczych. Doniczka nie powinna być luźna, storczyki bowiem wolą dość ciasne doniczki z wieloma otworami, które zapewnią odpowiednią cyrkulację powietrza i pozwolą na odprowadzenie wody. Jest to ważne, gdyż bez dziurek, orchidea nam zgnije.

W sklepach ogrodniczych jest duża gama donic i osłonek ceramicznych, szklanych i plastikowych w rożnych kolorach. Ja mam kilka ceramicznych czerwonych i metalowych, które mam zamiar sukcesywnie wymienić na szklane. Należy pamiętać, że osłonka powinna być większa od doniczki.

Aby mieć pewność, że storczyk w osłonce nie stoi w wodzie, można na sam spód włożyć odwrócony spodeczek, żwirek lub korek. W ten sposób zabezpieczymy korzenie przed gniciem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz