Nowy wygląd bloga

Już jest !!!

Nowy wygląd bloga, który mam nadzieję będzie bardziej czytelny dla was i dla mnie :) jest już dostępny.

Zapraszam was do odwiedzenia mojej nowej odsłony blogowego pamiętnika storczyka

Zapraszam do zapisania się do mojego newslettera. Zapisując się otrzymacie darmowy poradnik, w którym zawarłam wszystkie problemy, które dotknęły moje storczyki.

Zapraszam również do udziału w konkursach. Dziś został rozstrzygnięty konkurs, w którym do wygrania był storczyk.

NOWY KONKURS

do wygrania zestaw pałeczek nawozowych firmy VILMORIN

http://www.mojstorczyk.pl/konkurs-noworoczny/

3 czerwca 2013

Jak kupować, na co zwrócic uwagę

Większość początkujących hodowców, podczas zakupu swojego pierwszego storczyka nie zwraca uwagi na szczegóły. Podobnie było ze mną:) Dla nas najważniejszy był pięknie wyglądający storczyk z wielkimi kwiatami. Jednak piękny kwiat to nie jedyny element, na który należałoby zwrócić uwagę.

Oto kilka rad:

Roślina przede wszystkim powinna wyglądać zdrowo, czyli nie powinna mieć przebarwień, zeschniętych liści i korzeni. Kolejnym ważnym elementy, na który zwracamy uwagę to szkodniki. Storczyki mają ładne soczysto zielone liście, a pod nimi często możemy spotkać pasożyty takie jak ślimaki, wełnowce, miseczniki, larwy winniczków, krocionogi itp, które mogą poważnie osłabić roślinę i doprowadzić do jej zniszczenie. 

Zapach, na niego też zwracamy uwagę. Jeżeli roślina mocno pachnie grzybami, to może to świadczyć o przelaniu rośliny. Korzenie zalanego storczyk mają kolor brązowy na całej długości. Nie należy kupować również rośliny o wysuszonych korzeniach, ponieważ kondycja takiego storczyka nie jest najlepsza i regeneracja może potrwać bardzo długo, tak jak w przypadku mojego ok 6 miesięcy.

Po takich oględzinach możemy spokojnie przystąpić do zakupu :)