Nowy wygląd bloga

Już jest !!!

Nowy wygląd bloga, który mam nadzieję będzie bardziej czytelny dla was i dla mnie :) jest już dostępny.

Zapraszam was do odwiedzenia mojej nowej odsłony blogowego pamiętnika storczyka

Zapraszam do zapisania się do mojego newslettera. Zapisując się otrzymacie darmowy poradnik, w którym zawarłam wszystkie problemy, które dotknęły moje storczyki.

Zapraszam również do udziału w konkursach. Dziś został rozstrzygnięty konkurs, w którym do wygrania był storczyk.

NOWY KONKURS

do wygrania zestaw pałeczek nawozowych firmy VILMORIN

http://www.mojstorczyk.pl/konkurs-noworoczny/

6 czerwca 2013

Usychające pąki storczyka - reakcja na zmiane otoczenia

Czasami zdarza się, że po wyszukaniu swojej perełki w sklepie ogrodniczym, po dokładnym obejrzeniu jej korzeni, liści, pąków i kwiatów udajemy się ze storczykiem do domu. Ustawiamy go w widocznym miejscu i cieszymy nim oko. Jednak po kilku dniach zaczyna się z nim dziać coś nie dobrego. Więdnie, marnieje, zrzuca paki i gubi kwiaty. Myślimy co tu robić i jak pomóc roślinie.

Więcej informacji o storczykach znajdziesz tutaj

http://www.mojstorczyk.pl/usychajace-paki-storczyka/ 

Taka reakcja jest jak najbardziej normalna. Storczyki są bardzo wrażliwymi kwiatami, które dość szybko reagują na zmianę otoczenia, temperaturę, sposób transportu. Nie należny też zmieniać storczykowi miejsca hodowli. Kiedy nasz storczyk dobrze się czuje na parapecie w kuchni to nie należny go przestawiać do salonu gdy pięknie zakwitnie. Takie radykalne zmiany storczyk potrafi odchorować poprzez gubienie pąków i kwiatów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz