Nowy wygląd bloga

Już jest !!!

Nowy wygląd bloga, który mam nadzieję będzie bardziej czytelny dla was i dla mnie :) jest już dostępny.

Zapraszam was do odwiedzenia mojej nowej odsłony blogowego pamiętnika storczyka

Zapraszam do zapisania się do mojego newslettera. Zapisując się otrzymacie darmowy poradnik, w którym zawarłam wszystkie problemy, które dotknęły moje storczyki.

Zapraszam również do udziału w konkursach. Dziś został rozstrzygnięty konkurs, w którym do wygrania był storczyk.

NOWY KONKURS

do wygrania zestaw pałeczek nawozowych firmy VILMORIN

http://www.mojstorczyk.pl/konkurs-noworoczny/

3 października 2013

Miniaturki

Wszędzie czytam, że mini storczyki hoduje się tak samo. Jednak z doświadczenia wynika, że jest kilka różnic, na które trzeba zwrócić uwagę na podłoże. 

Informacje na temat podłoża i miniaturek znajdziecie również tu
http://www.mojstorczyk.pl/podstawy-hodowli/mini-storczyk/

W sprzedaży są zwykłe hybrydy Phalaenopsis, które pielęgnujemy jak zwykłe storczyki oraz Doritis, które są bardziej wrażliwe i łatwo można je przelać.

 Różnica pomiędzy zwykłym Phalaenopsis a Dortis tkwi w wielkości kwiatów.

 Storczyk mini sprzedawane są zazwyczaj w sphagnum ( podłoże z mchem), które dość długo utrzymuje wilgoć, dlatego nie podlewam swojego Phalaenopsis tak obficie jak pozostałe duże storczyki. Podlewam go częściej, mniejsza ilością wody. Niektórzy przesadzają miniaturki po pierwszym kwitnieniu mieszając podłoża. Nie odważyłam się na taki krok, choć nie mówię, że tego nie zrobię.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz