Nowy wygląd bloga

Już jest !!!

Nowy wygląd bloga, który mam nadzieję będzie bardziej czytelny dla was i dla mnie :) jest już dostępny.

Zapraszam was do odwiedzenia mojej nowej odsłony blogowego pamiętnika storczyka

Zapraszam do zapisania się do mojego newslettera. Zapisując się otrzymacie darmowy poradnik, w którym zawarłam wszystkie problemy, które dotknęły moje storczyki.

Zapraszam również do udziału w konkursach. Dziś został rozstrzygnięty konkurs, w którym do wygrania był storczyk.

NOWY KONKURS

do wygrania zestaw pałeczek nawozowych firmy VILMORIN

http://www.mojstorczyk.pl/konkurs-noworoczny/

3 października 2013

Za dużo światła. Jak rozpoznać potrzeby storczyka. cz1

Światło w pielęgnacji storczyków ma ogromne znaczenie. Zarówno jego brak jak i nadmiar może mieć wpływ na jego wygląd. Dlatego należy zwrócić uwagę na liście, które mogą nam powiedzieć coś więcej.

W tym poście postaram się krótko opowiedzieć jakie skutki ma 
nadmiar promieni słonecznych

W jednym z postów wspominałam o pękniętych i suchych liściach, których stan zawdzięczamy właśnie promieniom słonecznym. Kiedy u swoich storczyków zauważymy szorstkie liście, białe bądź czerwone przebarwienia powinniśmy się zastanowić, czy nasz parapet nie jest zbyt słoneczny dla naszych orchidei. Storczyki, które są bezpośrednio narażone na działanie słońca mogą stać się żółte a ich stożek ulec zaburzeniu, tzn., liście które będzie wypuszczać będą mniejsze i mogą nabrać żółtego odcieniu.

Jeżeli nie mamy możliwości przeniesienia storczyka w zacienione miejsce, możemy ograniczyć podaż promieni słonecznych opuszczając rolety. Takie posunięcie pozwoli w większym stopniu rozproszyć światło.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz