Nowy wygląd bloga

Już jest !!!

Nowy wygląd bloga, który mam nadzieję będzie bardziej czytelny dla was i dla mnie :) jest już dostępny.

Zapraszam was do odwiedzenia mojej nowej odsłony blogowego pamiętnika storczyka

Zapraszam do zapisania się do mojego newslettera. Zapisując się otrzymacie darmowy poradnik, w którym zawarłam wszystkie problemy, które dotknęły moje storczyki.

Zapraszam również do udziału w konkursach. Dziś został rozstrzygnięty konkurs, w którym do wygrania był storczyk.

NOWY KONKURS

do wygrania zestaw pałeczek nawozowych firmy VILMORIN

http://www.mojstorczyk.pl/konkurs-noworoczny/

7 października 2013

Przesadzanie krok po kroku

W sobotę przesadziłam kilka moich storczyków.

Przesadzanie należy rozpocząć oczywiscie od zakupów. Przynajmniej ja tak zrobiłam, gdyż w domu nie miałam ani podłoża, ani doniczek. Dlatego wybrałam sie do sklepu, kupiłam keramzyt, podłoże do storczyków, kilka doniczek.

 Pierwszą czynnością jest przygotowanie odpowiedniego sprzętu. Swoje storczyki przycinam nożyczkami, dlatego za nim ich użyje muszę je wyparzyć. Dodatkowo zawsze mam na stole cynamon,którym zasypuję przycięte korzenie.



Następnie wyjmuje storczyka z podłoża, dokładnie odsłaniam korzenie. Należy przyciąć przegniłe i suche elementy korzeni, pamiętając o cynamonie lub węglu. Tak przyciętego storczyka odkładamy aby zająć się doniczką. 







Na sam spod doniczki wsypuję warstwę drenażu, do tego używam keramzytu, następnie częściowo wypełniam podłożem. Następnie umieszczam w nim storczyka i zasypujemy podłożem mniej więcej 2 cm poniżej krawędzi. 









Nie ugniatamy podłoża. 



 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz